Snart är det dags för kyrkoval!

Nedan finns ett ljudklipp med information kring kyrkovalet samt en text från Camilla Persson som är engagerad i kyrkovalet.

Den 17 september är det kyrkoval, ett val som är lika viktigt som det allmänna valet, speciellt nu när odemokratiska makter ser sin chans att lufta sina åsikter! Jag ställer upp som socialdemokrat för att jag anser att ideologin som jag lever efter; solidaritet, jämlikhet och trygghet är samma som kyrkan ska leva efter!

Vi ska finnas där för samhällets medborgare oavsett tro, läggning eller social status! Vi ska se till att våra medlemmar i LO-facken kommer att ha en bra och trygg arbetsmiljö. Svenska kyrkan är en av Sveriges största arbetsgivare med 20.000 anställda varav cirka 6.000 är i Kommunal.

Arbetare i Svenska Kyrkan ska inte bli tillsagda om att skrubba bort synden efter en samkönad vigsel, barn som vill bli konfirmerade ska inte behöva välja bort det på grund av ekonomi och kvinnan som väljer att göra abort ska inte mätas med dömande utan förlåtande!

Som ärkebiskopen Antje Jackelén en gång sa: Vi hjälper människor, inte därför att de är kristna, utan därför att vi är kristna!

Förtidsröstningen är igång från den 4 september och håller igång till den 17 september, glömt/borttappat röstkort går att få i lokalen. Du har rätt att kryssa upp till tre personer på listan och det går att brevrösta. Och det är bevisat att går man till valurnan nu så går man det även till den i september 2018!

RÖSTA PÅ ARBETARPARTIET SOCIALDEMOKRATERNA FÖR EN ÖPPEN, JÄMLIK OCH EN KYRKA SOM STÅR UPP FÖR ALLAS LIKA VÄRDE!